Fundacja
Animacji Społecznej
i Ekonomii Społecznej

PODATKI

Zapraszamy na szkolenie

Podatek VAT w organizacjach pozarządowych, podmiotach ekonomii społecznej oraz przedsiębiorstwach społecznych

Informacje podstawowe
Kategoria NGO / finanse i bankowość / rachunkowość / księgowość
Sposób dofinansowania wsparcie dla pracodawców / pracowników / wolontariuszy
Grupa docelowa usługi Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za prowadzenie i zarządzanie organizacji pozarządowych, podmiotów ekonomii społecznej oraz przedsiębiorstw społecznych (dalej: NGO, PES i PS), księgowych, kadrowych, kadry zarządzającej, pracowników NGO, wolontariuszy. Brak wymagań co do stażu pracy.
Minimalna liczba uczestników 1
Maksymalna liczba uczestników 15
Data zakończenia rekrutacji Nabór ciągły
Forma prowadzenia usługi Zdalna w czasie rzeczywistym
Liczba godzin usługi 3 dni x 8 godzin szkoleniowych
Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia usługi Standard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel

Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest omówienie specyfiki ovatowania organizacji pozarządowej i roli NGO, PES I PS, jako podatnika podatku VAT.

Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i metody walidacji
Uczestnik zna i rozumie zapisy prawa z zakresu podatku VAT dla NGO, PES i PS.

Kryteria weryfikacji
Uczestnik potrafi korzystać z aktów prawa dotyczących prawidłowego rozliczenia podatku VAT dla NGO, PES i PS zna przysługujące ulgi w tym zakresie.

Metoda walidacji
Test teoretyczny zamknięty (jedno lub wielokrotnego wyboru).

Kwalifikacje i kompetencje

Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.

Warunki uznania kompetencji

Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?

Tak, dokument potwierdzający kompetencję zawiera opis efektów uczenia się.

Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?

Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.

Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?

Tak, dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.

Program

Szkolenie stacjonarne – trwa 8 godzin dydaktycznych / dzień.

Szkolenie liczone jest w godzinach dydaktycznych: 1h=45 min.

Przerwy nie są wliczane w godziny szkolenia i mogą ulec nieznacznemu przesunięciu z uwagi na tempo pracy uczestników.

Program szkolenia:

  1. Podatek VAT – informacje ogólne w zakresie specyfiki opodatkowania NGO, PES i PS
  2. Działalność nieodpłatna i odpłatna i gospodarcza a opodatkowanie podatkiem VAT
  3. Zasada rozliczenia proporcji w przypadku stawek VAT 23%, czynności zwolnionych z VAT
  4. Proporcja a prewspółczynnik w podatku VAT
  5. Zgłoszenie prewspółczynnika i proporcji do organów podatkowych oraz rozliczenie współczynnika i proporcji
  6. Rozliczenie podatku VAT w ramach działalności nieodpłatnej, odpłatnej, gospodarczej i mieszanej
Harmonogram
Dzień 1
Przedmiot / temat zajęćProwadzącyData realizacji zajęćGodzina rozpoczęciaGodzina zakończeniaLiczba godzin
Blok I / część I
Podatek VAT – informacje ogólne w zakresie specyfiki opodatkowania NGO, PES i PS
Justyna Janota
9:0010:301:30
Przerwa10:3010:450:15
Blok I / część II
Podatek VAT – informacje ogólne w zakresie specyfiki opodatkowania NGO, PES i PS
Justyna Janota
10:4512:151:30
Przerwa12:1512:300:15
Blok II / część I
Działalność nieodpłatna i odpłatna i gospodarcza a opodatkowanie podatkiem VAT
Justyna Janota
12:3014:001:30
Przerwa14:0014:150:15
Blok II / część II
Działalność nieodpłatna i odpłatna i gospodarcza a opodatkowanie podatkiem VAT
Justyna Janota
14:1515:451:30


Dzień 2
Przedmiot / temat zajęćProwadzącyData realizacji zajęćGodzina rozpoczęciaGodzina zakończeniaLiczba godzin
Blok III / część I
Zasada rozliczenia proporcji w przypadku stawek VAT 23%, czynności zwolnionych z VAT
Justyna Janota
9:0010:301:30
Przerwa10:3010:450:15
Blok III / część II
Zasada rozliczenia proporcji w przypadku stawek VAT 23%, czynności zwolnionych z VAT
Justyna Janota
10:4512:151:30
Przerwa12:1512:300:15
Blok IV / część I
Proporcja a prewspółczynnik w podatku VAT
Justyna Janota
12:3014:001:30
Przerwa14:0014:150:15
Blok IV / część II
Proporcja a prewspółczynnik w podatku VAT
Justyna Janota
14:1515:451:30


Dzień 3
Przedmiot / temat zajęćProwadzącyData realizacji zajęćGodzina rozpoczęciaGodzina zakończeniaLiczba godzin
Blok V / część I
Zgłoszenie prewspółczynnika i proporcji do organów podatkowych oraz rozliczenie współczynnika i proporcji
Justyna Janota
9:0010:301:30
Przerwa10:3010:450:15
Blok V / część II
Zgłoszenie prewspółczynnika i proporcji do organów podatkowych oraz rozliczenie współczynnika i proporcji
Justyna Janota
10:4512:151:30
Przerwa12:1512:300:15
Blok VI / część I
Rozliczenie podatku VAT w ramach działalności nieodpłatnej, odpłatnej, gospodarczej i mieszanej
Justyna Janota
12:3014:001:30
Przerwa14:0014:150:15
Blok VI / część II
Rozliczenie podatku VAT w ramach działalności nieodpłatnej, odpłatnej, gospodarczej i mieszanej
Justyna Janota
14:1515:451:30
Podsumowanie szkolenia15:4516:000:15
Cena

Koszt osobogodziny brutto – 250 zł 

Prowadzący
Justyna_900x900_1
Justyna Janota

Absolwentka studiów magisterskich z zakresu finansów publicznych i podatków, kontynuowała edukację na studiach podyplomowych z zakresu rachunkowość, a następnie z audytu wewnętrznego i kontroli finansowej. Skończyła studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. W 2015 roku ukończyła studia podyplomowe „Menager Ekonomii Społecznej”, w 2017 studia podyplomowe „Profesjonalna akademia coachingu” oraz w 2019 studia podyplomowe „Doradca biznesowy”. Od wielu lat prowadzi usługi księgowe obsługując z całej Polski NGO, PES, PS.

Autorka publikacji poświęconych tematyce aspektów prawnych, rachunkowych i podatkowych oraz dotyczących podmiotów ekonomii społecznej i pomocy publicznej.

Trener, wykładowca i doradca.

Jest prezesem Fundacji, wiceprezesem Stowarzyszenia oraz w zarządzie spółek z o.o. not for profit, posiada certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów (certyfikat nr 56325/2012), zajmuje się przede wszystkim rachunkową i podatkową obsługą podmiotów ekonomii społecznej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując wiele lat w Izbie Skarbowej w Katowicach oraz w Urzędzie Miasta Katowice. Pełniła również funkcję członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

Informacje dodatkowe

Są możliwości zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983). 

Informacje o materiałach dla uczestników usługi

Uczestnik szkolenia otrzymuje na wskazany adres mailowy materiały pomocnicze (prezentacja PPT, materiały dydaktyczne, konieczne dokumenty w tym wyciągi z ustaw i rozporządzeń) niezbędne do realizacji usługi.

Warunki uczestnictwa

Ukończone 18 lat

Warunki techniczne

Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:

  • połączenie przy pomocy platformy ZOOM
  • wymagania sprzętowe – komputer/laptop lub inne urządzanie do zdalnej komunikacji wbudowana lub zewnętrzna kamera oraz mikrofon
  • nie ma wymogów co do łącza rekomendujemy prędkość 3/1,5 MB na sekundę
  • niezbędne oprogramowanie – przeglądarka MOZILLA FIREFOX LUB GOOGLE CHROME
  • okres ważności linku – dzień odbywania się szkolenia (szkolenie w czasie rzeczywistym)
  • generowany jest plik aktywności (rejestr czasu logowania i wylogowania się uczestników) w celu kontroli/audytu przez jednostkę  kontrolną oraz wizerunek uczestnika jak wymaga tego regulamin.
  • jeśli wymaga tego regulamin jednostki finansującej szkolenie jest nagrywane
Kontakt

biuro@fundacjaases.pl

ul. Michała Gierlotki 8
40-688 Katowice