Fundacja
Animacji Społecznej
i Ekonomii Społecznej
zarządzanie
Zapraszamy na szkolenie
Pozyskiwanie funduszy
Informacje podstawowe
Kategoria | Fundaraising, pozyskiwanie środków, zarządzanie |
Sposób dofinansowania | Wsparcie dla pracowników, w tym organizacji pozarządowych prowadzących działalność gospodarczą, osób indywidualnych |
Grupa docelowa usługi | Szkolenie skierowane jest do osób zainteresowanych pozyskiwaniem funduszy, w tym:
|
Minimalna liczba uczestników | 10 |
Maksymalna liczba uczestników | 18 |
Data zakończenia rekrutacji | |
Forma prowadzenia usługi | Stacjonarna |
Liczba godzin usługi | |
Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia usługi | Standard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0 |
Cel
Szkolenie jest ukierunkowane na zwiększenie wiedzy uczestników w zakresie pozyskiwania środków na działalność, w tym zwiększenie umiejętności przygotowania spójnych logicznie projektów, pozyskanie wiedzy na temat zasad finansowania projektów z różnych źródeł, zwiększenie wiedzy z zakresu zasad i możliwości finansowania projektów, poszerzenie wiedzy uczestników w obszarze prawidłowej konstrukcji budżetu projektu, nabycie umiejętności sporządzania wniosków aplikacyjnych w oparciu o wymogi dokumentacji konkursowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i metody walidacji Uczestnicy szkolenia uzyskają wiedzę dotyczącą skutecznego pozyskiwania funduszy na działalność, w tym:
- nauczą się wyszukiwać istotne zapisy pozwalające ocenić szanse projektu na dofinansowanie
- nauczą się „czytać dokumentację” w taki sposób, by zwracać uwagę na ważne detale
- jak ocenić kwalifikowalność projektu
- jak modyfikować założenia projektu, by spełniał zasady konkursu
Kryteria weryfikacji
Efekty uczenia się zostaną zweryfikowane na podstawie testu
Metoda walidacji
Test teoretyczny zamknięty (jedno lub wielokrotnego wyboru).
Kwalifikacje i kompetencje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.
Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak, dokument potwierdzający kompetencję zawiera opis efektów uczenia się.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak, dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Usługa stacjonarna – zajęcia odbywają się w sposób interaktywny w wymiarze 24 h.
Metody pracy: mini-wykłady, dyskusje moderowane, casestudy, ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Podczas pracy wykorzystywane będą narzędzia wizualne – prezentacja.
Program szkolenia:
- Wprowadzenie w proces aplikacyjny:
- Zbierania informacji o konkursach
- Analiza ogłoszeń konkursowych
- Opracowanie pomysłu
- Pozyskanie partnerów
- Przygotowania wniosku
- Negocjacje i poprawki
- Podpisanie umowy
- Realizacja i sprawozdanie
- Obszary ważne do analizy przed przystąpieniem do przygotowywania projekt
- Analiza kwalifikowalności Wnioskodawcy i projektu
- Cele projektu a cele funduszy
- Poziom dofinansowania od czego zależy?
- Pomoc publiczna, pomoc de minimis, projekty nie objęte pomocą publiczną
- Podstawowe obowiązki Beneficjentów przy realizacji projektów
- Wybór optymalnego źródła dofinansowania dla planowanego projektu.
- Generatory wniosków i omówienie zasad pracy w generatorze wniosków na przykładach.
- Zasady kwalifikowalności zadań i wydatków w projektach
- Kwalifikowalność wydatków w projektach
- Zasady finansowania projektu (koszty pośrednie i bezpośrednie kwalifikowalność, wkład własny)
- Ograniczenia w finansowaniu – koszty niekwalifikowalne
- Przygotowanie wniosku o dofinansowanie
- Omówienie formularza wniosku o dofinansowanie projektu
- Załączniki do wniosku o dofinansowanie/li>
- Procedury oceny wniosków aplikacyjnych
- Wymogi formalne i merytoryczne – kryteria oceny wniosku o dofinansowanie projektu inwestycyjnego
- Ćwiczenia opracowanie wybranych części formularza wniosku aplikacyjnego dla wybranego projektu
- Podsumowanie szkolenia
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Blok I / część I Wprowadzenie w proces aplikacyjny (Zbierania informacji o konkursach, Analiza ogłoszeń konkursowych, Opracowanie pomysłu, Pozyskanie partnerów) | Ewa Muszczak | 9:00 | 10:30 | 1:30 | |
Przerwa | 10:30 | 10:45 | 0:15 | ||
Blok I / część II Wprowadzenie w proces aplikacyjny (Zbierania informacji o konkursach, Analiza ogłoszeń konkursowych, Opracowanie pomysłu, Pozyskanie partnerów) | Ewa Muszczak | 10:45 | 12:15 | 1:30 | |
Przerwa | 12:15 | 12:30 | 0:15 | ||
Blok II Obszary ważne do analizy przed przystąpieniem do przygotowywania projekt Analiza kwalifikowalności Wnioskodawcy i projektu. Cele projektu a cele funduszy. Poziom dofinansowania od czego zależy? Pomoc publiczna, pomoc de minimis, projekty nie objęte pomocą publiczną | Ewa Muszczak | 12:30 | 14:00 | 1:30 | |
Przerwa | 14:00 | 14:15 | 0:15 | ||
Blok II Obszary ważne do analizy przed przystąpieniem do przygotowywania projekt Podstawowe obowiązki Beneficjentów przy realizacji projektów. Wybór optymalnego źródła dofinansowania dla planowanego projektu. Generatory wniosków i omówienie zasad pracy w generatorze wniosków na przykładach. | Ewa Muszczak | 14:15 | 15:45 | 1:30 |
Dzień 2
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Blok III Zasady kwalifikowalności zadań i wydatków w projektach. Kwalifikowalność wydatków w projektach | Ewa Muszczak | 9:00 | 10:30 | 1:30 | |
Przerwa | 10:30 | 10:45 | 0:15 | ||
Blok IV Zasady finansowania projektu (koszty pośrednie i bezpośrednie kwalifikowalność, wkład własny) | Ewa Muszczak | 10:45 | 12:15 | 1:30 | |
Przerwa | 12:15 | 12:30 | 0:15 | ||
Blok V / część I Ograniczenia w finansowaniu – koszty niekwalifikowalne | Ewa Muszczak | 12:30 | 14:00 | 1:30 | |
Przerwa | 14:00 | 14:15 | 0:15 | ||
Blok V / część II Ograniczenia w finansowaniu – koszty niekwalifikowalne | Ewa Muszczak | 14:15 | 15:45 | 1:30 |
Dzień 3
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Blok VI Przygotowanie wniosku o dofinansowanie Omówienie formularza wniosku o dofinansowanie projektu | Ewa Muszczak | 9:00 | 9:45 | 0:45 | |
Blok VI Przygotowanie wniosku o dofinansowanie Załączniki do wniosku o dofinansowanie | Ewa Muszczak | 9:45 | 10:30 | 0:45 | |
Przerwa | 10:30 | 10:45 | 0:15 | ||
Blok VI Przygotowanie wniosku o dofinansowanie Procedury oceny wniosków aplikacyjnych | Ewa Muszczak | 10:45 | 11:30 | 0:45 | |
Blok VI Przygotowanie wniosku o dofinansowanie Wymogi formalne i merytoryczne – kryteria oceny wniosku o dofinansowanie projektu inwestycyjnego | Ewa Muszczak | 11:30 | 12:15 | 0:45 | |
Przerwa | 12:15 | 12:30 | 0:15 | ||
Blok VI Przygotowanie wniosku o dofinansowanie Ćwiczenia opracowanie wybranych części formularza wniosku aplikacyjnego dla wybranego projektu | Ewa Muszczak | 12:30 | 14:00 | 1:30 | |
Przerwa | 14:00 | 14:15 | 0:15 | ||
Podsumowanie szkolenia | 14:15 | 15:45 | 1:30 |
Cena
Prowadzący
Ewa Muszczak
Od 2006 r. zaangażowana w pozyskiwanie środków różnych źródeł, w tym w szczególności dla organizacji pozarządowych na inwestycje dla przedsiębiorstw.
Jest autorką i/lub współautorką ponad 40 projektów w ramach różnych programów operacyjnych m.in. 2007-2013 (POKL) oraz 2014-2020 (RPO WSL, POWER) oraz programów rządowych, dotacji samorządowych i innych.
Od 2008 roku zajmuje się koordynowaniem projektów. Z wykształcenia psycholog oraz podyplomowo doradca zawodowy.
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują prezentację ze szkolenia, a także zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
Kontakt
ul. Michała Gierlotki 8
40-688 Katowice