Fundacja
Animacji Społecznej
i Ekonomii Społecznej

zarządzanie

Zapraszamy na szkolenie

Efektywność osobista i zespołowa: narzędzia i techniki

Informacje podstawowe
KategoriaBiznes / zarządzanie zasobami ludzkimi
Sposób dofinansowaniaWsparcie dla pracowników, w tym organizacji pozarządowych prowadzących działalność gospodarczą, osób indywidualnych
Grupa docelowa usługi

Osoby zatrudnione w przedsiębiorstwach społecznych objęte Indywidualnymi Planami Reintegracji, zagrożone wykluczeniem społecznym

Minimalna liczba uczestników10
Maksymalna liczba uczestników18
Data zakończenia rekrutacji 
Forma prowadzenia usługiStacjonarna
Liczba godzin usługi24
Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia usługiStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel edukacyjny

Celem szkolenia jest nabycie umiejętności społeczne z zakresu kompetencji do budowania relacji osobistych i biznesowych wspierających rozwój przedsiębiorstwa społecznego oraz kompetencje do niwelowania sytuacji stresowych emocjonalnych i konfliktowych w życiu codziennym oraz w firmie.

Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i metody walidacji
Uczestnik po odbyciu szkolenia osiągnie efekty w 3 kategoriach:

  • Wiedza: Uczestnik identyfikuje wartości życiowe, typologię osobowości, występowania stresu lub zjawiska wypalenia zawodowego, samokonceptu, misji firmy, sposobów komunikacji, asertywności w firmie, jak również zasad skutecznej komunikacji, w tym stosowania odpowiednich narzędzi i budowy relacji, zapobiegania i radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
  • Umiejętności: Uczestnik monitoruje procesy efektywnej komunikacji wyznaczenia odpowiednich celów zawodowych, polepszenia efektywności i wydajności zawodowej, umiejętności łagodzenia sytuacji stresowych i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu, poprawy relacji z klientami, wzmocnienia poczucia wartości wykonywanej pracy i zasadności wyznaczonych celów, umiejętności efektywnej komunikacji, poznania komunikatów asertywnych, ustalenia wspólnych zasad i współtworzenia strategii firmy. Zapobiegania i radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
  • Kompetencje społeczne: Uczestnik identyfikuje i przewiduje zachowania swoje i innych, udoskonala umiejętności budowania relacji osobistych i biznesowych wspierających rozwój przedsiębiorstwa oraz kompetencje do niwelowania sytuacji stresowych w życiu codziennym oraz w życiu firmy.

Kryteria weryfikacji
Efekty uczenia się zostaną zweryfikowane na podstawie testu

Metoda walidacji
Test teoretyczny zamknięty (jedno lub wielokrotnego wyboru).

Kwalifikacje i kompetencje

Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.

Warunki uznania kompetencji

Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?

Tak, dokument potwierdzający kompetencję zawiera opis efektów uczenia się.

Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?

Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.

Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?

Tak, dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.

Program

Usługa stacjonarna – zajęcia odbywają się w sposób interaktywny w wymiarze 24 h.

Metody pracy: mini-wykłady, dyskusje moderowane, casestudy, ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Podczas pracy wykorzystywane będą narzędzia wizualne – prezentacja.

Program szkolenia:

  1. Style komunikowania:
    • Efektywne działanie i skuteczna komunikacja w kontaktach z klientem w zróżnicowanych profilach działalności
    • Umiejętność radzenia sobie z emocjami w sytuacjach kryzysowych i konfliktowych
  2. Komunikacja werbalna i niewerbalna
    • Narzędzia budowy korzystnych relacji
    • Metody aktywnego słuchania
    • Praktyczny trening z zakresu komunikacji interpersonalnej w aspekcie klienta
  3. Czym jest konflikt
    • Techniki rozwiązywani sytuacji konfliktowych
    • Przeciwdziałanie i zapobieganie sytuacją konfliktowym
  4. Emocja a Stres – ćwiczenia
  5. Trening asertywności – ćwiczenia
  6. Zarzadzanie sobą w czasie
    • Korzystanie z aplikacji zwiększających efektywność osobistą
    • Określanie obszarów do rozwoju
  7. Podsumowanie szkolenia

Harmonogram

Dzień 1

Przedmiot / temat zajęćProwadzącyData realizacji zajęćGodzina rozpoczęciaGodzina zakończeniaLiczba godzin
Blok I Style komunikowania Mateusz Eichner9:0010:301:30
Przerwa10:3010:450:15
Blok I Komunikacja werbalna i niewerbalnaMateusz Eichner10:4512:151:30
Przerwa12:1512:300:15
Blok I Narzędzia budowy korzystnych relacji. Metody aktywnego słuchaniaMateusz Eichner12:3014:001:30
Przerwa14:0014:150:15
Blok I Praktyczny trening z zakresu komunikacji interpersonalnej
Mateusz Eichner14:1515:451:30


Dzień 2

Przedmiot / temat zajęćProwadzącyData realizacji zajęćGodzina rozpoczęciaGodzina zakończeniaLiczba godzin
Blok II Asertywność, konflikt, współpracaMateusz Eichner9:0010:301:30
Przerwa10:3010:450:15
Blok II Techniki rozwiązywani sytuacji konfliktowychMateusz Eichner10:4512:151:30
Przerwa12:1512:300:15
Blok II Przeciwdziałanie i zapobieganie sytuacjom konfliktowymMateusz Eichner12:3014:001:30
Przerwa14:0014:150:15
Blok II Negocjacje handlowe
Mateusz Eichner14:1515:451:30


Dzień 3
Przedmiot / temat zajęćProwadzącyData realizacji zajęćGodzina rozpoczęciaGodzina zakończeniaLiczba godzin
Blok III / część I
Efektywność osobista
Mateusz Eichner9:0010:301:30
Przerwa10:3010:450:15
Blok III / część II
Efektywność osobista
Mateusz Eichner10:4512:151:30
Przerwa12:1512:300:15
Blok III Radzenie sobie ze stresemMateusz Eichner12:3014:001:30
Przerwa14:0014:150:15
Blok III Określanie obszarów do rozwoju, samoświadomość siebie
Mateusz Eichner14:1515:451:30
Podsumowanie szkolenia15:4516:000:15
Cena
Koszt osobogodziny brutto – 240 zł 
Prowadzący
mateusz_eichner
Mateusz Eichner

Prezes stowarzyszenia Centrum Społecznego Rozwoju i doradca biznesowy w Regionalnym Ośrodku Wspierania Ekonomii Społecznej; z wykształcenia – psycholog, socjolog.

Absolwent studiów podyplomowych z zakresu doradztwa biznesowego oraz zarządzania gospodarką społeczną na Uniwersytecie Warszawskim oraz doradca zawodowy. Zaangażowany w projekty doradcze i szkoleniowe dla Podmiotów Ekonomii Społecznej oraz projekty aktywizacyjne dla osób poszukujących pracy.

Autor i współautor strategii rozwiązywania problemów społecznych, publikacji oraz badań społecznych i ewaluacyjnych.

Autor wielu projektów aktywizacji zawodowej i społecznej grup wykluczonych.

Prezes i współzałożyciel Centrum Społecznego Rozwoju (w latach 2004-2014), nauczyciel akademicki w strong>Wyższej Szkole Zarządzania Ochroną Pracy (2011-2013), członek zarządu Instytutu Współpracy i Partnerstwa Lokalnego (2010-2014), przedsiębiorca od 2006 roku.

Specjalizuje się w szkoleniach z obszaru psychologii, zarzadzania, ekonomii społecznej i nowoczesnych metod edukacyjnych.

Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi

Uczestnicy otrzymują prezentację ze szkolenia, a także zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Warunki uczestnictwa

Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.

Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.

Kontakt

biuro@fundacjaases.pl

ul. Michała Gierlotki 8
40-688 Katowice