Fundacja
Animacji Społecznej
i Ekonomii Społecznej
zarządzanie
Zapraszamy na szkolenie
Efektywność osobista i zespołowa: narzędzia i techniki
Informacje podstawowe
Kategoria | Biznes / zarządzanie zasobami ludzkimi |
Sposób dofinansowania | Wsparcie dla pracowników, w tym organizacji pozarządowych prowadzących działalność gospodarczą, osób indywidualnych |
Grupa docelowa usługi | Osoby zatrudnione w przedsiębiorstwach społecznych objęte Indywidualnymi Planami Reintegracji, zagrożone wykluczeniem społecznym |
Minimalna liczba uczestników | 10 |
Maksymalna liczba uczestników | 18 |
Data zakończenia rekrutacji | |
Forma prowadzenia usługi | Stacjonarna |
Liczba godzin usługi | 24 |
Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia usługi | Standard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0 |
Cel
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności społeczne z zakresu kompetencji do budowania relacji osobistych i biznesowych wspierających rozwój przedsiębiorstwa społecznego oraz kompetencje do niwelowania sytuacji stresowych emocjonalnych i konfliktowych w życiu codziennym oraz w firmie.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i metody walidacji
Uczestnik po odbyciu szkolenia osiągnie efekty w 3 kategoriach:
- Wiedza: Uczestnik identyfikuje wartości życiowe, typologię osobowości, występowania stresu lub zjawiska wypalenia zawodowego, samokonceptu, misji firmy, sposobów komunikacji, asertywności w firmie, jak również zasad skutecznej komunikacji, w tym stosowania odpowiednich narzędzi i budowy relacji, zapobiegania i radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
- Umiejętności: Uczestnik monitoruje procesy efektywnej komunikacji wyznaczenia odpowiednich celów zawodowych, polepszenia efektywności i wydajności zawodowej, umiejętności łagodzenia sytuacji stresowych i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu, poprawy relacji z klientami, wzmocnienia poczucia wartości wykonywanej pracy i zasadności wyznaczonych celów, umiejętności efektywnej komunikacji, poznania komunikatów asertywnych, ustalenia wspólnych zasad i współtworzenia strategii firmy. Zapobiegania i radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
- Kompetencje społeczne: Uczestnik identyfikuje i przewiduje zachowania swoje i innych, udoskonala umiejętności budowania relacji osobistych i biznesowych wspierających rozwój przedsiębiorstwa oraz kompetencje do niwelowania sytuacji stresowych w życiu codziennym oraz w życiu firmy.
Kryteria weryfikacji
Efekty uczenia się zostaną zweryfikowane na podstawie testu
Metoda walidacji
Test teoretyczny zamknięty (jedno lub wielokrotnego wyboru).
Kwalifikacje i kompetencje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.
Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak, dokument potwierdzający kompetencję zawiera opis efektów uczenia się.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak, dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Usługa stacjonarna – zajęcia odbywają się w sposób interaktywny w wymiarze 24 h.
Metody pracy: mini-wykłady, dyskusje moderowane, casestudy, ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Podczas pracy wykorzystywane będą narzędzia wizualne – prezentacja.
Program szkolenia:
- Style komunikowania:
- Efektywne działanie i skuteczna komunikacja w kontaktach z klientem w zróżnicowanych profilach działalności
- Umiejętność radzenia sobie z emocjami w sytuacjach kryzysowych i konfliktowych
- Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Narzędzia budowy korzystnych relacji
- Metody aktywnego słuchania
- Praktyczny trening z zakresu komunikacji interpersonalnej w aspekcie klienta
- Czym jest konflikt
- Techniki rozwiązywani sytuacji konfliktowych
- Przeciwdziałanie i zapobieganie sytuacją konfliktowym
- Emocja a Stres – ćwiczenia
- Trening asertywności – ćwiczenia
- Zarzadzanie sobą w czasie
- Korzystanie z aplikacji zwiększających efektywność osobistą
- Określanie obszarów do rozwoju
- Podsumowanie szkolenia
Harmonogram
Dzień 1
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Blok I Style komunikowania | Mateusz Eichner | 9:00 | 10:30 | 1:30 | |
Przerwa | 10:30 | 10:45 | 0:15 | ||
Blok I Komunikacja werbalna i niewerbalna | Mateusz Eichner | 10:45 | 12:15 | 1:30 | |
Przerwa | 12:15 | 12:30 | 0:15 | ||
Blok I Narzędzia budowy korzystnych relacji. Metody aktywnego słuchania | Mateusz Eichner | 12:30 | 14:00 | 1:30 | |
Przerwa | 14:00 | 14:15 | 0:15 | ||
Blok I Praktyczny trening z zakresu komunikacji interpersonalnej | Mateusz Eichner | 14:15 | 15:45 | 1:30 |
Dzień 2
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Blok II Asertywność, konflikt, współpraca | Mateusz Eichner | 9:00 | 10:30 | 1:30 | |
Przerwa | 10:30 | 10:45 | 0:15 | ||
Blok II Techniki rozwiązywani sytuacji konfliktowych | Mateusz Eichner | 10:45 | 12:15 | 1:30 | |
Przerwa | 12:15 | 12:30 | 0:15 | ||
Blok II Przeciwdziałanie i zapobieganie sytuacjom konfliktowym | Mateusz Eichner | 12:30 | 14:00 | 1:30 | |
Przerwa | 14:00 | 14:15 | 0:15 | ||
Blok II Negocjacje handlowe | Mateusz Eichner | 14:15 | 15:45 | 1:30 |
Dzień 3
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Blok III / część I Efektywność osobista | Mateusz Eichner | 9:00 | 10:30 | 1:30 | |
Przerwa | 10:30 | 10:45 | 0:15 | ||
Blok III / część II Efektywność osobista | Mateusz Eichner | 10:45 | 12:15 | 1:30 | |
Przerwa | 12:15 | 12:30 | 0:15 | ||
Blok III Radzenie sobie ze stresem | Mateusz Eichner | 12:30 | 14:00 | 1:30 | |
Przerwa | 14:00 | 14:15 | 0:15 | ||
Blok III Określanie obszarów do rozwoju, samoświadomość siebie | Mateusz Eichner | 14:15 | 15:45 | 1:30 | |
Podsumowanie szkolenia | 15:45 | 16:00 | 0:15 |
Cena
Prowadzący
Mateusz Eichner
Prezes stowarzyszenia Centrum Społecznego Rozwoju i doradca biznesowy w Regionalnym Ośrodku Wspierania Ekonomii Społecznej; z wykształcenia – psycholog, socjolog.
Absolwent studiów podyplomowych z zakresu doradztwa biznesowego oraz zarządzania gospodarką społeczną na Uniwersytecie Warszawskim oraz doradca zawodowy. Zaangażowany w projekty doradcze i szkoleniowe dla Podmiotów Ekonomii Społecznej oraz projekty aktywizacyjne dla osób poszukujących pracy.
Autor i współautor strategii rozwiązywania problemów społecznych, publikacji oraz badań społecznych i ewaluacyjnych.
Autor wielu projektów aktywizacji zawodowej i społecznej grup wykluczonych.
Prezes i współzałożyciel Centrum Społecznego Rozwoju (w latach 2004-2014), nauczyciel akademicki w strong>Wyższej Szkole Zarządzania Ochroną Pracy (2011-2013), członek zarządu Instytutu Współpracy i Partnerstwa Lokalnego (2010-2014), przedsiębiorca od 2006 roku.
Specjalizuje się w szkoleniach z obszaru psychologii, zarzadzania, ekonomii społecznej i nowoczesnych metod edukacyjnych.
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują prezentację ze szkolenia, a także zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
Kontakt
ul. Michała Gierlotki 8
40-688 Katowice