Fundacja
Animacji Społecznej
i Ekonomii Społecznej
zarządzanie
Zapraszamy na szkolenie
Onboarding – efektywna adaptacja nowych pracowników
Informacje podstawowe
Kategoria | Biznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem |
Sposób dofinansowania | Wsparcie pracowników, w tym organizacji pozarządowych prowadzących działalność gospodarczą, osób indywidualnych. |
Grupa docelowa usługi | Szkolenie skierowane jest do osób chcących rozszerzyć swoją wiedzę na temat efektywnej adaptacji nowych pracowników w zespole, w tym w szczególności:
|
Minimalna liczba uczestników | 10 |
Maksymalna liczba uczestników | 18 |
Data zakończenia rekrutacji | |
Forma prowadzenia usługi | Stacjonarna |
Liczba godzin usługi | 2 dni x 8 godzin szkoleniowych |
Podstawa uzyskania wpisu do świadczenia usługi | Standard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0 |
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie jest ukierunkowane na zwiększenie wiedzy uczestników w zakresie rozwój umiejętności wspierania i rozwijania pracowników w procesie adaptacji, uświadomienie obszarów wykorzystania wiedzy zdobytej w procesie adaptacji w strategicznym zarządzaniu zasobami ludzkimi, wskazanie najczęściej popełnianych błędów we wdrażaniu pracowników i ich konsekwencji.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i metody walidacji
Uczestnicy szkolenia uzyskają wiedzę dotyczącą skutecznego i efektywnego wdrożenia nowych pracowników, w tym:
- nauczą się wspierania i rozwijania pracowników w procesie adaptacji
- nauczą się skutecznej komunikacji oraz budowania pozytywnych relacji w zespole
- nauczą się jak unikać błędów w procesie włączania nowych pracowników do zespołu
Kryteria weryfikacji
Efekty uczenia się zostaną zweryfikowane na podstawie testu
Metoda walidacji
Test teoretyczny zamknięty (jedno lub wielokrotnego wyboru)
Kwalifikacje i kompetencje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.
Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak, dokument potwierdzający kompetencję zawiera opis efektów uczenia się.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak, dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Usługa stacjonarna – zajęcia odbywają się w sposób interaktywny w wymiarze 16 h.
Metody pracy: mini-wykłady, dyskusje moderowane, casestudy, ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Podczas pracy wykorzystywane będą narzędzia wizualne – prezentacja.
Program szkolenia:
- Adaptacja pracowników – podstawowe zagadnienia:
- Udział poszczególnych członków zespołu pracowników w proces adaptacji nowych osób
- Znaczenie adaptacji w długoterminowej perspektywie funkcjonowania zespołu pracowników
- Obszary włączenia nowych pracowników do zespołu
- Identyfikacja z misją i celami
- Struktura organizacyjna i zasady
- Stanowisko pracy, w tym zadania, obowiązki, bezpieczeństwo, komunikacja
- Elementy wspierające proces adaptacji
- Instruktaże i szkolenia
- Metody coachingowe
- Feedback – budowanie konstruktywnych informacji zwrotnych
- Monitoring i ewaluacja procesu adaptacji
- Zapobieganie błędom w procesie włączania nowych pracowników
- Świadome kształtowanie zespołu pracowniczego
- Motywacja i budowanie atmosfery sprzyjającej rozwojowi i wzmacniającej identyfikację z firmą
- Zarządzanie różnorodnością w zespole
- Przygotowanie zespołu pracowniczego do włączenia nowych pracowników
- Podsumowanie szkolenia
Harmonogram
Dzień 1
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Blok I Adaptacja pracowników – podstawowe zagadnienia Udział poszczególnych członków zespołu pracowników w proces adaptacji nowych osób Znaczenie adaptacji w długoterminowej perspektywie funkcjonowania zespołu pracowników. | Ewa Muszczak | 9:00 | 10:30 | 1:30 | |
Przerwa | 10:30 | 10:45 | 0:15 | ||
Blok II Obszary włączenia nowych pracowników do zespołu Identyfikacja z misją i celami. Struktura organizacyjna i zasady. Stanowisko pracy, w tym zadania, obowiązki, bezpieczeństwo, komunikacja. | Ewa Muszczak | 10:45 | 12:15 | 1:30 | |
Przerwa | 12:15 | 12:30 | 0:15 | ||
Blok III Efektywna adaptacja – proces włączania nowych pracowników procedura adaptacyjna Proces włączeni nowych pracowników do zespołu: cele, zasady i etapy. Zakres adaptacji pracowników. | Ewa Muszczak | 12:30 | 14:00 | 1:30 | |
Przerwa | 14:00 | 14:15 | 0:15 | ||
Blok III Efektywna adaptacja – proces włączania nowych pracowników procedura adaptacyjna Elementy ułatwiające adaptację, w tym komunikacja, budowanie relacji, włączenie zespołu. Ewaluacja procesu adaptacji. | Ewa Muszczak | 14:15 | 15:45 | 1:30 |
Dzień 2
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Blok IV Elementy wspierające proces adaptacji Instruktaże i szkolenia Metody coachingowe. | Ewa Muszczak | 9:00 | 10:30 | 1:30 | |
Przerwa | 10:30 | 10:45 | 0:15 | ||
Blok IV Elementy wspierające proces adaptacji Feedback – budowanie konstruktywnych informacji zwrotnych. Monitoring i ewaluacja procesu adaptacji. Zapobieganie błędom w procesie włączania nowych pracowników. | Ewa Muszczak | 10:45 | 12:15 | 1:30 | |
Przerwa | 12:15 | 12:30 | 0:15 | ||
Blok V Świadome kształtowanie zespołu pracowniczego Motywacja i budowanie atmosfery sprzyjającej rozwojowi i wzmacniającej identyfikację z firmą. | Ewa Muszczak | 12:30 | 14:00 | 1:30 | |
Przerwa | 14:00 | 14:15 | 0:15 | ||
Blok V Świadome kształtowanie zespołu pracowniczego Zarządzanie różnorodnością w zespole. Przygotowanie zespołu pracowniczego do włączenia nowych pracowników. | Ewa Muszczak | 14:15 | 15:45 | 1:30 | |
Podsumowanie szkolenia | 15:45 | 16:00 | 0:15 |
Cena
Prowadzący
Ewa Muszczak
Z wykształcenia psycholog oraz podyplomowo doradca zawodowy. Od 2007r. prowadzi szkolenia miękkie, między innymi z zakresu budowania efektywnej współpracy w różnych zespołach zadaniowych w tym liderów społecznych, wolontariuszy, zespołów pracowniczych, organizacji pozarządowych.
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują prezentację ze szkolenia, a także zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
Kontakt
ul. Michała Gierlotki 8
40-688 Katowice